Для багатьох водіїв важливо літню резину купити, яка забезпечить не тільки хорошими їздовими характеристиками, а й гарантує акустичний комфорт. І такі покришки справді існують – головне знати, як їх вибирати із загальної маси.
На всіх шинах, які продаються за посиланням https://goroshina.ua/, є етикетки. Тут трьома категоріями позначаються індекси шумності резини:
- A – найтихіші;
- B – середня шумність;
- C – найгучніші.
Інший варіант позначення рівня шуму шин – по кількості хвиль. Чим більше їх замальовано, тим гучніший гул видається з-під коліс.
Фактори впливу на рівень шумності
На шумність під час руху впливають різні фактори, які стосуються як самих шин, так і сторонніх чинників. Почнемо з резини:
- Типорозмір. Базове правило – вибрати літні шини потрібно того розміру, який рекомендує виробник транспортного засобу. Якщо шини купити з іншими характеристиками, погіршаться важливі їздові якості, включаючи акустичний комфорт.
- Жорсткість резини. Чим м’якший протектор, тим плавнішою буде їзда. З іншого боку, у м’яких шин гірше працює гальмівна система і набагато нижча стійкість до зносу.
- Ширина бігової доріжки. Набагато тихіше котяться покришки з вузькими протекторами. Все за рахунок меншої площі, якою вони стикаються із дорожнім покриттям. Але чим ширші скати, тим краща стійкість на сухій трасі і в поворотах.
- Тип дизайну протектора. Найтихішу їзду забезпечують класичні шини з ненаправленим протекторним малюнком. Симетрично розташовані по всій поверхні ламелі приглушують шум, який видається з-під коліс. Але ці покришки також мають недолік – невпевнена їзда по мокрих дорогах.
Багато в чому рівень шумності залежить від типу та стану покриття дороги. Найкомфортнішим пересування буде по рівному асфальту, збільшується шум на ґрунті. При їзді по бездоріжжю гул дуже відчутний – для його зменшення необхідно купити резину з великими шашками і тракторною платформою.
Як виробники борються із поглинанням шумності шин?
Усунути повністю шум, який видається з-під коліс, ніяк не вийде – його можна лише зменшити. Провідні шинні компанії розробляють різні методи боротьби, і вже досягли певних успіхів.
Одна з найпоширеніших інновацій – використання поглинаючої звукові ефекти прокладки. На внутрішню конструкцію покришки наноситься додатковий шар поліуретанової піни, яка згладжує вібрації від контакту ската з покриттям. Шум не встигає просочуватися крізь покришку, розчиняючись у повітряному мішку. Технологія з’явилася нещодавно, але вона вже масово застосовується багатьма відомими шинними брендами в нових моделях.
Ще одна технологія полягає у використанні гірничої установки на основі плівки з перфорованих матеріалів. Складається вона із 16 циліндричних губок, які розставлені навколо конструкції шини. Пористі губки разом із перфорованою плівкою зменшують звукові коливання, знижуючи шумність їзди приблизно на 12 дБ.
Чи відіграють роль диски?
Для будь-якої шини диски є надійним захистом від вібрацій, які передаються через удари, що здатні зруйнувати їхню конструкцію. На рівень шумності, який видається через контакт резини с дорогою, ковпаки не впливають. Але купити диски потрібно обов’язково – вони продовжують термін служби покришкам.