Блокада морських портів зупинила до 80% експорту української сільськогосподарської продукції, а отже торгівля і надходження валюти під загрозою. Через замінування та бойові дії відновити морський шлях цього року навряд чи вдасться. Свій план виходу з ситуації запропонував тернополянин, економіст за освітою, колишній директор ресторану «Тернопіль», а нині співзасновник компанії «Престижбуд» Ігор Качмарський.
Повідомляє тижневик “Номер один”.
– Перевезення сільськогосподарської продукції до Євросоюзу залізницею складне, бо ніхто не готувався до подібних викликів. Однією з проблем є різна ширина колій. Вагони з вантажами піднімають та міняють колісні пари або перевантажують вміст. Це колосальна втрата часу. Потужностей з перевантаження теж недостатньо. Логічним рішенням є побудова подвійних колій, щоби вагони з ЄС можна будо завантажувати на багатьох станціях України і швидко доставляти в різні країни, – зазначив Ігор Качмарський.
Тернополянин розповів, що нині в Україні подібна колія наразі працює від угорського кордону до закарпатського Мукачева, але цього недостатньо плюс специфічна позиція уряду Орбана (ворожа до України, повністю пропутінська).
Ігор Качмарський пропонує побудувати такі колії від Львова, Луцька, Тернополя і т.д. до Польщі. Технічно це складно, але можливо, стверджує економіст.
На пропозицію Ігоря Качмарського відреагував його земляк, колишній депутат Тернопільської обласної ради та директор пасажирських перевезень і сервісу ПАТ «Укрзалізниця» Ігор Романків.
– Колія 1520 є до багатьох міст Польщі, але менеджмент «Укрзалізниці» жодного відношення до залізниці ніколи не мав, тому все стоїть ще задовго до війни! На сьогодні в «Укрзалізниці» озвучують проблеми, що не справляється логістика сусідніх держав, що є тільки однією з причин і далеко не головною! Тому навіть, якщо прокласти в Україні колії 1435 – це суттєво на ситуацію не вплине, від цього не стане більше рухомого складу!, – зауважив Ігор Романків.