У 2018 році Тернопіль, першим в Україні, запровадив еклетронний квиток, який дає можливість оплачувати за проїзд картками у всьому громадському транспорті: комунальному та приватному. Це дозволило зекономити і місту, і пасажирам, втримати соціальні тарифи на проїзд. Але це був лише один етап масштабної транспортної реформи. У Тернополі почали розробляти нову модель єдиного квитка для всього громадському транспорті.
Є проблема
Закордонний досвід
У європейських містах діє система єдиного електронного квитка, який дозволяє пасажирам, протягом визначеного часу, користуватися різним громадським транспортом, сплативши лише один раз. Вартість квитка залежить від відстані проїзду, або часу, який пасажир витрачає на поїздки. У переважній більшості, можна придбати єдиний квиток на конкретний час – півгодини, година, день. Це дуже вигідно, оскільки не прив’язує пасажира лише до одного виду громадського транспорту і, звичайно, дозволяє суттєво економити.
Що у Тернополі
За словами міського голови Тернополя, наразі фахівці управління транспорту та зв’язку працюють над тим, аби розробити модель єдиного тарифу у громадському транспорті. За допомогою цього можна буде користуватись т.з. пересадковим квитком, на різні види транспорту – маршрутками та тролейбусами, не оплачуючи додатково за проїзд.
«Управління транспорту зараз працює над тим, щоб зробити якусь уніфіковану модель єдиного квитка оплативши за який можна буде скористатись різним громадським транспортом, враховуючи пересадки без додаткової оплати», – зазначив Сергій Надал.
Висновки
Що ж, міська влада Тернополя вирішила знову піти «європейським шляхом» реформи громадського транспорту. У Європі єдиний квиток дозволяє людям значно економити саме на так званих довгих поїздках. Чи дозволить ця система економити тернополянам і як вона буде працювати – покаже час.