Упродовж 2025 року на Тернопільщині уклали понад 130 тисяч договорів за результатами публічних закупівель на загальну суму 12,5 млрд грн. Про це пише видання 20 хвилин. Частина контрактів перевищує позначку у 100 млн грн і саме вони сформували найбільші бюджетні витрати року.
Найдорожчим договором 2025 року став контракт на 750 млн грн на закупівлю електроенергії для компенсації технологічних втрат. Замовником виступило Тернопільобленерго, а переможцем тендеру стала Енергетична компанія України. Йдеться про постачання 135 тисяч МВт-год електроенергії у період з січня по червень.
Друге місце за вартістю посів договір на 508 млн грн на експлуатаційне утримання 18 автомобільних доріг державного значення загальною протяжністю 705 км. Єдиним учасником і переможцем стала компанія Техно-Буд-Центр.
На третій позиції знову електроенергія. Договір на 464 млн грн також уклали для потреб Тернопільобленерго. Обсяг закупівлі становив 79 600 МВт-год.
Ще п’ять найдорожчих контрактів року стосуються дорожнього господарства. Зокрема, 294 млн грн спрямували на утримання 304 км доріг, які виконувала компанія Глобал Роадс Груп. Таку ж суму, 294 млн грн, отримав «Техно-Буд-Центр» за ремонт покриття вулиць у Тернополі. Окрім цього, ця ж компанія уклала ще один договір на 240 млн грн на утримання 290 км автошляхів.
Два контракти дісталися компанії Авакс Проф: на 159 млн грн за утримання 246 км доріг та на 129 млн грн за обслуговування доріг Тернопільського району протяжністю майже 1 500 км.
Загалом із восьми найдорожчих договорів року два стосуються закупівлі електроенергії на суму близько 1,2 млрд грн, а ще шість – дорожніх робіт та утримання автошляхів на понад 1,6 млрд грн. Найбільшим розпорядником коштів стала Служба відновлення та розвитку інфраструктури, яка законтрактувала робіт і послуг майже на 1,2 млрд грн.
Водночас експерти і мешканці області дедалі частіше ставлять питання до ефективності таких витрат. При мільярдних сумах на утримання доріг стан багатьох автошляхів залишається далеким від ідеального, а в окремих тендерах участь бере лише один учасник. Це знову актуалізує тему контролю за якістю виконаних робіт та реальної конкуренції у публічних закупівлях.

























